دکتر سلام

مطالب روز پزشکی را با ما بخوانید

چطور در خانه پوستمان را شفاف و با طراوت کنیم؟

  • ۱۲:۴۰

چطور در منزل پوستمان را روشن و با تازگی کنیم؟

همه زن ها دلشان می خواهد پوستی ممتاز و بی نقص و خرابی داشته باشند. پوست روشن و شاداب یکی از مهمترین چیزهایی است که جمال یک نفر را انتخاب می کند. پوست سرحال یاری می کند شما زیباتر به نظر برسید.

مواظبت از پوست و خلق هایی که در مدت حیات دارید از عواملی هستند که آرامش پوست را معین کردن می کنند. از عواملی که جنس و سلول پوست شما را تحول می دهند و بر آن تاثیر منفی می گذارند می توان استرس، بی خوابی، تغذیه نامناسب، آلودگی هوا، اشعه فرابنفش خورشید، سیگار کشیدن و نوشیدن مشروبات الکلی را نام برد.

محصولات زیادی برای مواظبت از پوست و زیبایی در بازار وجود دارد که به شما وعده می دهند پوستتان را شفاف و زیبا سازند. اما بهتر است به جای اطمینان به این گونه محصولات به فکر توجه های ساده و آسان در خانه باشید که می تواند به بهبود پوست شما یار کند و صورت شما را زیباتر نماید.

در اینجا سبک های آسان مواظبت کردن از پوست در منزل را به شما آموزش می دهیم:

لیمو ترش


لیمو ترش یکی از بهین موادی است که می توانید از آن برای پاکسازی و شادابی پوست خود بهره گیری کنید. اسید سیتریک حاضر در لیمو ترش سبب محو شدن سلول های تیره پوست شده و به روشن شدن پوست یاری می کند. اینچنین ویتامین سی موجود در آن به بر داشتن دانه های سر سیاه کمک می کند و فرایند تجدید سلولی را افزایش می دهد.

مقداری آب لیموی تازه برداشته و به پوست صورت و گردن خویش بمالید. بگذارید 10 دقیقه بر پوست شما بماند و پس آن را با آب نیمگرم بشویید. پس از آن جزء های خیار را روی پوستتان بگذارید تا به صاف و خیس شدن آن کمک کند. این کار را هر روز یا یک روز در میان انجام دهید.

کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که مقداری آب لیمو را با یک قاشق مربا خوری عسل مخلوط کردن کنید و آن را بر صورت خویش بمالید. بگذارید 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان بماند و بعد آن را بشویید.

برای لایه برداری پوست می توانید دو قاشق آب لیمو را با شکر آمیخته کنید. این ساختار را روی صورت، گردن و دست های خویش بمالید. آن را با اعمال چرخشی روی پوست بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند. بعد آن را با آب ولرم بشویید. این کار را هفته ای یک مرتبه انجام دهید.

زردچوبه


زردچوبه یک ماده ضدعفونی کننده عالی است که به روشن شدن رنگ پوست و از بین رفتن لک های آن هم کمک می کند. علاوه بر آن ، زردچوبه می تواند به از بین رفتن آلرژی و التهاب پوستی کمک کند.

یک قاشق غذاخوری از پودر زردچوبه را با مقدار کافی از آب آناناس مخلوط کرده و آن را به شکل خمیر در آورید. این خمیر نرم را روی صورت و گردن خود بمالید. کمی صبر کنید تا این ترکیب روی صورتتان کاملا خشک شود. بعد آن را با آب ولرم بشویید. این کار را هفته ای دو الی سه مرتبه انجام دهید تا لکه های پوستی را از بین ببرد.

مقداری زرد چوبه را با آرد و آب یا شیر مخلوز کنید. آن را به طور یکدست روی پوست صورت خود بمالید و صبر کنید تا خشک شود. بعد آن را با آب ولرم بشویید. این کار را یک بار در هفته انجام دهید تا پوست شما شفاف شود و جوش های آن از بین برود.

عسل


برای این که پوستی شفاف داشته باشید باید به پوست خود آب رسانی کنید. عسل یکی از مواد مرطوب کننده است که خاصیت آنتی باکتریال هم دارد و به پاکسازی پوست هم کمک می کند.

عسل طبیعی را روی پوست صورت خویش بمالید. صبر کنید تا خود به خویش بی آب شود و پس آن را با آب نیمگرم بشویید. آبی که در عسل وجود دارد به خیس شدن پوست شما یاری می کند و آن را نرم و صاف می کند. این کار را روزی یک بار و یا یک روز در میان اجرا دهید.

دو قاشق غذاخوری شیر را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. یک قاشق چای خوری آرد نخود به آن اضافه کنید و آنرا خوب با هم مخلوط کنید. این آمیختن را روی صورت خود بمالید. بگذراید 20 دقیقه روی پوستتان بماند و بعد آن را با آب ولرم بشویید. این کار را هفته ای یک مرتبه انجام دهید تا پوستتان شفاف و درخشان شود.

آلوئه ورا


آلوئه ورا برای پوست خیلی سودمند است . در آن مواد آنتی باکتریال وجود دارد که می تواند به برطرف کردن باکتری هایی که باعث ایجاد آکنه می شوند کمک کند. در آن مواد ضد برافروختگی وجود دارد که می تواند به نرم شدن پوست کمک کند و اضافه بر آن به مرطوب شدن پوست و رشد سلول های پوستی تازه هم یاری میکند.

ژل حاضر در یک برگ آلوئه ورا را خارج کنید.

آنرا با استفاده از یک دستمال روی صورت خود بمالید.

بگذارید خود به خود خشک شود و نیم ساعت بعد آن را با آب ولرم بشویید.

این کار را هر روز و یا چند بار در هفته انجام دهید.

نمک طعام


نمک طعام به متعادل شدن پی هاش پوست کمک می کند. علاوه بر این در نمک طعام مواد ضد عفونی کننده و ضد التهاب وجود دارد که به درمان آکنه و جوش کمک میکند. ایضاً می تواند به لایه برداری پوست کمک کند و سلول های مرده پوست را از بین ببرد.

یک قاشق چای خوری نمک طعام را با یک قاشق آب لیمو ترکیب کنید و آن را روی صورت خود بمالید. این ماده به لایه برداری از پوست کمک می کند. بعد صورت خود را با آب ولرم شسته و با حوله خشک کنید. این کار را دو الی سه مرتبه در هفته اجرا دهید.

یک قاشق چای خوری نمک طعام را با یک قاشق عسل طبیعی مخلوط کنید. آن را روی صورت خود ماساژ دهید. بعد با آب ولرم بشویید. پس اندکی آب سرد به چهره خود بپاشید تا منافذ آن بسته شود. این کار را هفته ای یک مرتبه انجام دهید.

خیار


در خیار مواد مرطوب کننده و مغذی و جمع شده کننده وجود دارد که برای پوست بسیار سود بخش هستند. این مواد می توانند ظاهر پوست شما را بسیار زیبا و شفاف کنند و به رشد سلول های تازه در پوست صورت شما کمک کنند.

یک خیار تازه را به تکه هایی برش زده و آنرا به کل صورت خود بمالید . بگذارید در طول شب روی پوست شما بماند و صبح آن را با آب گرم بشویید. این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید.

مقداری آب خیار را با آب لیمو ترکیب کنید. این ترکیب را روی پوست خود بمالید و بگذارید کاملا خشک شود. بعد آن را با آب گرم بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

گردو


گردو می تواند پوست های خشک را نرم کند. در گردو مواد آنتی اکسیدان وجود دارد که به جبران سلول های پوستی کمک می کند و پوست را درخشنده می سازد. می توان از پودر گردو برای لایه برداری پوست هم استفاده کرد و پوست را با آن پاکسازی نمود.

دو قاشق چای خوری پودر گردو را با دو قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید. این ترکیب را روی پوست صورت و گردن خود بمالید. بعد از اینکه خشک شد آن را از روی پوست خود بکنید و با آب ولرم بشویید. از این ماسک هفته ای یک مرتبه استفاده کنید.

سه عدد گردو را شب تا صبح در آب خیس کنید. صبح آن ها را کوبیده و با یک قاشق گلاب مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت مالیده و یک ساعت صبر کنید و بعد با آب ولرم بشویید. این کار را هفته ای یک مرتبه انجام دهید.

علاوه بر این هر روز صبح دو یا سه عدد گردو را همراه با یک لیوان شیر بخورید که به سلامت پوست شما کمک می کند.

همچنین بخوانید:

روغن نارگیل


روغن نارگیل مملو از مواد آنتی اکسیدان است که مانع از فعالیت رادیکال های آزاد می شود. ایضاً در آن مواد آنتی باکتریال و ضد قارچ وجود دارد که به براق شدن پوست کمک می کند. روغن نارگیل به نرم شدن و مرطوب شدن پوست هم کمک میکند و به لایه های زیرین آن نفوذ می کند.

اندکی روغن نارگیل را حرارت ملایم دهید.

روغن گرم را روی پوست صورت و گردن و دست و پای خویش بمالید. ده دقیقه آن را بر پوست خود مالش دهید.

بعد آن را با آب ولرم بشویید

این اتفاق را روزی یک بار اجرا دهید.

نعناع


مهمترین ماده ای که در نعناع وجود دارد منتول است که باعث تازه شدن و صیقلی شدن پوست می شود.

یک قاشق چای خوری پودر نعناع را با یک قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید.

بگذارید نیم ساعت در این حالت بماند و بعد آن را روی پوست خود بمالید.

بگذارید این مخلوط کردن خود به خود روی پوست شما خشک شود و بعد آن را با آب ولرم بشویید.

این کار را هفته ای یک بار انجام دهید.

منبع: hidoctor95.blogfa

  • ۷۸
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی