دکتر سلام

مطالب روز پزشکی را با ما بخوانید

تاثیرات و نحوه نگهداری “لاموتریژین” چگونه می باشد؟

  • ۱۵:۲۷

عوارض و تاثیرات لاموتریژین

lamotrigineلاموتریژین

لاموتریژین

با نام تجاری Lamictal–Lamictal Blue – Lamictal Green – Lamictal orange – Lamictal CD

یک داروی ضدصرع یا ضدتشنج است. این دارو به تنهایی و گاهی همراه با داروهای دیگر برای درمان حملات صرع در افراد بالغ و کودکان بزرگتر از 2 سال استفاده می شود. این دارو همچنین برای کاهش حملات روانی در افراد بزرگسالی که دارای اختلال دوقطبی هستند به کار می رود. لاموتریژین ممکن است برای اهداف دیگری غیر از آنچه که در این موارد استفاده می شود به کار رود. موارد مصرف:از این دارو برای درمان حملات تشنجی نسبی اولیه و حملات تشنجی متعاقب تشنج فراگیر تونیک ـ کلونیک،استفاده می شود.

 

لاموتریژین

  • ۷۱

درمان و پیشگیری از گرمازدگی

  • ۱۵:۴۸

درمان گرمازدگی

درمان عوارض مرتبط با گرمازدگی بستگی به شدت آن دارد. درمان فوری گرمازدگی یک فوریت پزشکی است. اگر دیدید کسی دچار گرمازدگی شده، فوراً یک آمبولانس خبر کنید یا هر چه سریع تر او را به نزدیک ترین بیمارستان برسانید. اولین اقدام ، کاهش هر چه سریع تر دمای بدن فرد است.



  • ۷۰

دلایل خشکی دهان چه چیزهایی می تواند باشد ؟

  • ۱۵:۱۰

آیا به طور مداوم با خشکی دهان و چسبندگی دهان مواجه هستید؟ بیشتر مواقع، خشک شدن دهان به واسطه دلیلی ساده مانند کم آبی بدن یا شرایط آب و هوایی رخ می دهد.

اما اگر بدون در نظر گرفتن فصل و این که چه میزان مایعات مصرف می کنید همواره با احساس دهان مواجه هستید، این می تواند نشانه ای از شرایطی جدی‌تر مانند بیماری کرون یا دیگر بیماری های خودایمنی باشد.

در ادامه با علت خشک شدن دهان بیشتر آشنا می شویم.

 

  • ۱۴۶

واریس چیست؟ درمان بیماری واریس با اسکلروتراپی چیست؟

  • ۱۵:۴۸

واریس چیست؟ 

به طور قطع تا به حال کلمه ی واریس را شنیده اید معنی لغوی واریس پیچیدگی، گرفتگی و یا در هم تنیده شدن می باشد که به همین دلیل هم این نام را برای بیماری واری 

انتخاب کرده اند که یکی از بیماری های عروقی می باشد

گشاد شدن و یا متورم شدن سیاهرگ های باعث می شود که دریچه های ورود و خروج در زمان پمپاژ خون به طور کامل بسته نشود و خون برگشت داده شود که

 در در مراحل اولیه در مویرگ ها نمایان می شود واریس معمولا در بین خانم ها اتفاق می افتد و عموما بین  38 الی 50 سال برآورد شده است .


  • ۸۳