دکتر سلام

مطالب روز پزشکی را با ما بخوانید

بامیه و خواص آن – خواص سبزیجات

  • ۱۴:۲۹

بامیه دارای پروتئین ، قند، چربی ، کلسیم ،  آهن و ویتامین های A, B, C است . میوه بامیه منبع خوبی از عنصر منیزیم است. همچنین بامیه اشتها آور بوده ،  گرفتگی صدا را باز نموده ،  سرفه را درمان کرده و از فشار خون جلوگیری می نماید.

خواص بامیه

ضد تب ،  دافع کرم معده ، تقویت کننده حس بینایی ، نرم کننده سینه ، دافع بلغم ، دارنده ی ویتامین های A, B , C ، ضد فساد خون و تقویت کننده اعصاب است.

Image result for ‫بامیه‬‎

  • ۱۳۱

خواصی که کاسنی را این قدر مشهور کرده چیست؟

  • ۱۲:۲۳

ارزش غذایی کاسنی :

کاسنی منبع خوبی از مواد غذایی مختلف مثل روی، منیزیم، منگنز، کلسیم، آهن، اسید فولیک و پتاسیم است. ویتامین A، ویتامین B، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین K نیز در کاسنی وجود دارند. تمام فواید سلامتی این گیاه که در بخش سلامت نمناک گفته شده است به خاطر محتوای غنی از مواد غذایی آن است. دانه های این گیاه یک خانه فروشگاهی از اسیدهای چرب اشباع شده و اشباع نشده هستند.

 

Image result for ‫کاسنی‬‎

خواص و ارزش غذایی گیاه کاسنی

  • ۹۴

این موزها با پوست هم قابل خوردن هستند

  • ۰۹:۲۸

موزهای عجیبی که با پوست خورده می شوند!

در باور عموم پوست ضخیم میوه ها به علت تلخی، گس بودن و... قابل خوردن نیست اما همیشه هم اینطور نیست چرا که کشاورزان ژاپنی با تولید نوعی موز که پوست خوراکی دارد، کندن پوست این میوه را به انتخاب خودتان واگذار کرده اند. البته پوست موزهای مونگی خوشمزه نیست، فقط نازک تر است و تلخی کمتری دارد که آن را 100 % خوراکی می کند.

دانشمندان برای ایجاد این موزهای باورنکردنی از یک روش نوآورانه استفاده کرده اند که شامل بازسازی شرایط 20 هزار سال پیش، یعنی پایان عصر یخبندان می شود که گیاهان از سرمای سخت و شدید زمستانی بیرون آمدند و رشد خود را از سر گرفتند. آن ها نهال موز را تا -60 درجه سانتیگراد منجمد می کنند و وقتی شروع به آب شدن کرد، دوباره آن ها را می کارند. ظاهرا این کار بخش باستانی DNA آن ها را فعال کرده که نه تنها اجازه می دهد گیاه در آب و هوای سرد ژاپن رشد کند بلکه به رشد آن سرعت می دهد. انواع موزهای گرمسیری باید دو سال رشد کنند تا آنقدر بزرگ شوند که که مصرف شوند، اما این موز ها فقط به چهار ماه نیاز دارند.موز

موز

 

  

  • ۹۱

خواص قهوه تلخ برای لاغری و سلامتی

  • ۱۱:۴۷

قهوه تلخ یکی از نوشیدنی هایی است که طرفداران زیادی دارد. یکی از خواص قهوه تلخ برای لاغری است. چون کالری نداشته و در کنار آن جلوی اشتها را می گیرد. یکی دیگر از خواص قهوه تلخ پیشگیری از بیماری های قلبی و گرفتگی عروق است. پیشنهاد می کنیم برای حفظ سلامت خود روزانه یک فنجان قهوه بخورید. البته نباید در مصرف ان زیاده روی کنید. در این بخش از سایت برفانک مهمترین خواص قهوه تلخ را به شما معرفی می کنیم.

فواید قهوه تلخ

خواص قهوه تلخ

  • ۲۱۴

عوامل فاسد کننده شیر مادر را بشناسید!

  • ۰۹:۰۹

علت فاسد شدن شیر مادر چیست ؟

شیر مادر یکی از بهترین غذاها برای کودکان است که خاصیت فراوانی در رشد فکری وجسمی کودک دارد . در دوران شیر دهی زنان باید رژیم غذایی مطلوب داشته باشند تا شیرشان از کیفیت بالایی بر خوردار شود اما برخی عوامل باعث می شوند تا شیر مادر فاسد شود با این عوامل آشنا شوید.شیر مادر

شیر مادر

چه چیزهایی شیر مادر را فاسد می کند؟

یکی از بیشترین غصه های مادران بعد از زایمان این است که آیا شیر خوب و کافی برای تغذیه نوزادم دارم؟در این مطلب سعی کردیم به این سوال از دیدگاه طب ایرانی پاسخ بدهیم که چه شیری برای تغذیه نوزاد خوب و مناسب است.

u097369_

  • ۹۵

کلماستین” دارویی برای کاهش حساسیت

  • ۱۵:۵۵

عوارض و تاثیرات کلماستین
clemastineکلماستین

رده درمانی:آنتی هیستامین ها .

Image result for ‫کلماستین‬‎

  • ۱۰۶

ماسک ها و درمان های آن ها برای پوست

  • ۱۴:۲۲

ماسک ها و درمان های آن ها برای پوست

برای رفع لک صورت می توان از ماسک های گیاهی استفاده کرد، البته اگر کسی بخواهد درمان کلی شود خوب است که خودش را به یک پزشک حاذق طب سنتی دانشگاهی بسپارد.

فواید زرده تخم مرغ برای پوست

زرده تخم مرغ عمدتا از آب و چربی تشکیل شده است، که باعث می شود عامل مهمی برای اتصال به آب باشد.

به همین دلیل ماسک زرده تخم مرغ و عسل بر روی صورت باعث رطوبت رسانی در سلول های پوست شما شده و صورت شما را نرم و لطیف می کند.

ماسک های چهره ی زرده تخم مرغ ،برای افرادی با پوست خشک و پوسته پوسته، شگفت انگیز خواهد بود.

مواد مغذی موجود در زرده تخم مرغ برای تغذیه ، لطافت و رطوبت پوست بسیار مفید است.

ماسک زرده تخم مرغ و عسل برای بسیاری از مشکلات پوستی از جمله جوش ها و آکنه ها، تیرگی، خشکی و… مفید است و می تواند یک درمان سالم و خانگی و همچنین ارزان را برایتان فراهم کند. در این مطلب طرز تهیه ماسک زرده تخم مرغ و میزان مصرف آن را به شما آموزش می دهیم.

 

 

  • ۱۰۷

23 فایده و خاصیت شگفت انگیز مصرف “زنجبیل” + عوارض

  • ۱۵:۳۸

تمام خواص، فواید و عوارض زنجبیل ، عضو برتر نسخه های درمانی طب سنتی

زنجبیل به عنوان ادویه ی آشپزی و دارویی در بسیاری از فرهنگ های سنتی مورد استفاده بوده است. آن هم چنین گیاهی قدرتمند با فواید سلامتی متعدد است. این بخش از سلامت نمناک را حتما بخوانید تا بیشتر در مورد زنجبیل و نحوه استفاده از زنجبیل برای سلامتی یاد بگیرید.زنجبیل

ترکیبات زنجبیل

زنجبیل

زنجبیل چیست؟

زنجبیل نوعی ادویه از ریشه گیاهان Zingiber officinale است . عموما در آشپزی در بسیاری از غذاهای آسیایی، دارو های گیاهی و خاورمیانه به کار می رود زنجبیل از شاخه کورکومین است این روش عموما برای درمان مشکلات روده و معده مفید و غذایی عالی برای افرادی که رژیم بدون لکتین دارند محسوب می شود ، زنجبیل هم چنین ممکن است به عنوان مسکن و به عنوان درمانی برای اختلالات سلامتی مورد استفاده قرار گیرد و زنجبیل اثرات ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد.

  • ۱۲۹

هماتینیک چیست

  • ۰۸:۳۸

قرص هماتینیک چیست، قرص هماتینیک برای چیست و کپسول هماتینیک چیست

قرص هماتینیک یک مکمل آهن است که برای درمان یا پیشگیری از کم بودن آهن خون (به عنوان مثال برای کم خونی یا کم خونی در حاملگی ) استفاده می شود. آهن یک ماده معدنی مهم است که گلبول های قرمز بدن نیاز به تولید آن دارند و سلامت شما را تامین می کند.تمام مکمل های حاوی آهن  از جمله هماتینیک برای جلوگیری از ریزش مو مفید هستند.

  • ۱۷۲۵