دکتر سلام

مطالب روز پزشکی را با ما بخوانید

خواص قهوه تلخ برای لاغری و سلامتی

  • ۱۱:۴۷

قهوه تلخ یکی از نوشیدنی هایی است که طرفداران زیادی دارد. یکی از خواص قهوه تلخ برای لاغری است. چون کالری نداشته و در کنار آن جلوی اشتها را می گیرد. یکی دیگر از خواص قهوه تلخ پیشگیری از بیماری های قلبی و گرفتگی عروق است. پیشنهاد می کنیم برای حفظ سلامت خود روزانه یک فنجان قهوه بخورید. البته نباید در مصرف ان زیاده روی کنید. در این بخش از سایت برفانک مهمترین خواص قهوه تلخ را به شما معرفی می کنیم.

فواید قهوه تلخ

خواص قهوه تلخ

خواص قهوه تلخ

یکی از خواص قهوه تلخ وجود آنتی اکسیدان ها در آن است. همچنین قهوه تلخ دارای گروه ویتامین های B5، B2 و B3، منگنز، منیزیم و پتاسیم میباشد و بدن به همه آنها نیاز دارد. قهوه تلخ به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی هم کمک می کند. این نوشیدنی دارای مواد کاهنده التهاب در بدن بوده و از گرفتگی عروق خونی جلوگیری می کند.

خواص قهوه تلخ

خواص قهوه تلخ

پیشگیری از پارکینسون یکی از خواص قهوه تلخ است. همچنین نوشیدن سه فنجان قهوه در روز می تواند پیشرفت هپاتیت C مزمن را کاهش دهد. این نوشیدنی از آسیب به کبد هم جلوگیری می کند. کسانی که مصرف کننده بالای قهوه هستند ( 4 فنجان و بیشتر در روز)‌ 25% کمتر از افرادی که این نوشیدنی را میل نمی کنند مبتلا به سنگ کلیه و صفرا می شوند.

فواید قهوه تلخ

خواص قهوه تلخ

یکی دیگر از خواص قهوه تلخ کاهش احتمال ابتلا به نقرس است. کافئین موجود در قهوه یک محرک است و بر هوشیاری و توجه تاثیر دارد. قهوه تلخ برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام و افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی بسیار مفید است.

خواص قهوه تلخ

خواص قهوه تلخ

مصرف قهوه در زمان سرماخوردگی و ابتلا به آنفلوآنزا می تواند باعث کاهش علایم بیماری و بهبود فرد شود. کارشناسان دریافتند افرادی که روزانه 2 فنجان قهوه مصرف می کنند تا ۴۰ درصد کمتر به سرطان کبد مبتلا می شوند. نتایج یک پژوهش آمریکایی که در سال 2014 به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که مصرف کافئین می‌تواند باعث کاهش وزوز گوش شود.

فواید قهوه تلخ

خاصیت قهوه تلخ

دیگر خواص قهوه تلخ

از دیگر خواص قهوه تلخ می توان به خاصیت مدر، دفع سموم از بدن، افزایش دفع ادرار، پاکسازی کبد و کلیه ها و … اشاره کرد. به گزارش سایت برفانک نوشیدن قهوه باعث تغییر در مرکز دوپامین مغز و ایجاد احساس سرخوشی و شادی می شود. نتایج پژوهشی که در دانشگاه تگزاس ایالات متحده آمریکا انجام شده و در ماه می 2015 به چاپ رسیده است، آقایانی که روزانه یک تا دو فنجان قهوه می‌نوشند کمتر در معرض اختلالات نعوظی قرار می‌گیرند.

فواید قهوه تلخ

فواید قهوه تلخ

نوشیدنی قهوه حاوی شکر و خامه دارای مقدار بالایی کالری است و در صورتی که روزانه چند فنجان از آن نوشیده شود می‌تواند سبب چاقی در فرد شود. پس سعی کنید از قهوه تلخ و بدون شیرینی استفاده کنید. یک فنجان قهوه تلخ با ۲ قاشق چای خوری شکر و یک قاشق خامه یا کرم حاوی ۶۹ کالری است و به این ترتیب افرادی که به طور متوسط حدود ۳ فنجان قهوه در روز می‌نوشند، حدود ۲۰۷ کالری اضافی جذب بدن خود می‌کنند که به تدریج باعث چاقی در آنها می‌شود.

خواص قهوه تلخ

 

منبع : برفانک

  • ۲۱۳
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی